Breitbartovi boli zatiaľ zamietnuté trvalé preukazy pre tlač v Kongrese

Chip Somodevilla / Getty Images

WASHINGTON -Správy z Breitbartuešte nezískava trvalé tlačové poverenia na Capitol Hill.



V pondelok stály výbor korešpondentov dennej tlačovej galérie Senátu USA - skupina piatich reportérov v tradičných médiách - odmietol udeliťBreitbart„tvrdé prihrávky“ na jednoduchšie hlásenie v halách Kongresu, kým pravicový spravodajský server neposkytne viac informácií. Zvlášť výbor chceBreitbartobjasniť prepojenia na konzervatívny neziskový vládny inštitút zodpovednosti a tiež zapojenie Rebeky Mercerovej, ktorej rodina je investorom stránky.

Rozhodnutienasleduje po minulomesačnom stretnutí, kdeBreitbartGenerálny riaditeľ Larry Solov bol členmi výboru požiadaný, aby napísal list, v ktorom bude naznačené zapojenie Steva Bannona, hlavného poradcu Bieleho domu, ktorý viedol spoločnosť. Neskorý štvrtok, v noci pred tým, ako sa malo stretnutie konať (presunuté na pondelok kvôli zrušenému hlasovaniu o zdravotnej starostlivosti), Solov poslal list, v ktorom uviedol, že Bannon odstúpil „približne 13. novembra 2016“ a že „žiadna redakčná, výkonná, finančná alebo iná úloha alebo záujem“Správy z Breitbartu.



List, ktorý obsahoval od 20. marca aj Breitbartovu stožiar, však priniesol výboru novú otázku. Dvaja zamestnanci-hlavný redaktor Peter Schweizer a vedúci redaktor Wynton Hall-sú tiež spojení s konzervatívnym neziskovým vládnym inštitútom zodpovednosti. Schweizer a Bannon založili GAI s Bannonom v roku 2012, s financovaním od rodiny Mercerových. Na stretnutí minulý mesiac to Solov povedal členom výboruBreitbartvlastní ho Susie Breitbart (vdova po zakladateľovi Andrewovi Breitbartovi) a rodina Mercer, ale bližšie nevysvetlil, ktorým rodinným príslušníkom patrí podiel.



Bez ohľadu na svoje politické zameranie výbor požaduje, aby predajne, ktoré chcú získať trvalý prístup do Kapitolu, odhalili určité finančné informácie, aby sa ubezpečil, že spravodajská organizácia nie je viazaná na žiadnu špeciálnu záujmovú skupinu. Výbor o to požiadalBreitbartodošlite nový list s ďalšími informáciami o odkazoch na GAI a s uvedením, či má Rebekah Mercer, hlavný darca spoločnosti Trump, akýkoľvek redakčný vplyv v spoločnosti.

Členovia výboru sa toho tiež obávaliBreitbartuviedol do omylu o svojom súčasnom umiestnení kancelárie, ktoré nie je určené na použitie v kancelárii.Breitbartoznámil výboru, že sa práve sťahuje.

Pre novšie predajne vo Washingtone je získanie trvalých novinárskych lístkov do Kongresu únavný proces - ale dôležitý. Ťažké prihrávky sú vnímané ako prvý krok k vstupu do Združenia korešpondentov Bieleho domu, kde členské spravodajské organizácie striedajú svojich reportérov, aby cestovali s prezidentom doma i v zahraničí. Reportéri tiež používajú tvrdé prihrávky na to, aby sa dostali do ďalších udalostí okolo Washingtonu.



Správy spoločnosti Breitbartúsilie bude trvať najmenej budúci mesiac. Výbor požiadal o nové informácie do 18. apríla a udelil stránke dvojmesačné predĺženie dočasných povolení. Hovorca Breitbartu okamžite nevrátil žiadosť o pripomienku.

Oprava (13:23):Hall, výkonný redaktor, je spojený s GAI. Predchádzajúca verzia tohto príbehu nesprávne identifikovala druhého zamestnanca spoločnosti Breitbart napojeného na neziskovú organizáciu.